Zastosowanie marketingu internetowego

Marketing internetowy jest formą marketingu, która używa jako medium Internetu i wykorzystuje strony internetowe. Przykłady marketingu internetowego to różnorakie formy reklamy. Do najpopularniejszych możemy zaliczyć między innymi strony rezultatów wyszukiwarek internetowych, banery zamieszczane na stronach www, reklamy multimedialne a także reklamy serwisów społecznościowych, oraz ogłoszenia reklamowe w Internecie, czy też wysyłanie (nie zawsze chcianych) reklam za pomocą poczty internetowej (tzw. e-mail marketing). Do 1993 roku reklama w Internecie przyjmowała wyłącznie formę mailingu. Jeżeli mieliśmy do czynienia z otrzymywaniem reklam bez naszej zgody to mieliśmy do czynienia z tzw. spamem. W miarę rozwoju Internetu, spam stawał się coraz większym problemem, gdyż coraz większa liczba internatów odbiera niechcianą korespondencję. Jednak stworzenie przeglądarek internetowych, które posiadały możliwość wyświetlania grafik oraz ramek sprawiło, że reklama mogła przyjąć również formę graficzną, dzięki czemu reklamodawcy mogli dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Za reklamę uznaje się również ogłoszenia zamieszczane w Internecie a także aukcje na portalach aukcyjnych.

Leave a Reply

Tagi
Zobacz również
  • Bycie dziennikarzemBycie dziennikarzem
    Zostanie dziennikarzem, wiąże się z wieloma zasadami, których praktycznie nikomu, nie wolno jest złamać. Należy ściśle przestrzegać wszelakiego rodzaju kodeksów, aby faktycznie istniała dla nas okazja, na pozyskanie szeroko rozumianych …
  • Pozycjonowanie Stalowa WolaPozycjonowanie Stalowa Wola
    Pozycjonowanie ma sens. Firmy chcące dotrzeć ze swoimi usługami do klientów muszą szukać odpowiednich sposobów, by to zrobić. Tradycyjna reklama staje się coraz mniej opłacalna. Nie wystarczy już tak jak …